mind control

assalamua'laikum,

Cuti sem kali ini hampir tamat... 3/1/2011 bermulanya langkah yg baru... Masa di kolej,boleh dikira berapa kali sy ke bilik tv,yelah buzy dgn kuliah yg tak sempat2...tp ble cuti sem nie, sy rasa muak dgn limpahan program tv yg menyakitkan hati tuu..

KENAPA?

1, Banyak sgt program tv yg bersifat b'fantasi,maksiat,khayalan,penipuan...cth: "undilah kami....lalala< >".
Saya melihat disini, galakan kpd hiburan haram dan berunsur maksiat mata,hati, fikiran dan mungkin pada tidak bermoral individu semakin meningkat. Hasilnya, ramai remaja dan anak muda lebih minat kpd hiburan atau menjadi penghibur tetapi tak cintakan ilmu dunia dan akhirat...astarghfirullah.contohnya: "pilih kasih","idola kecil", tari menari, dan sbgnya..

2, Yg bermanfaat tu sedikit dan masa yg diperuntukkan amatlah berkira...lihat saja program ilmiah,berilmu sprt majalah 3, al-kuliyyah, halaqah hanya sejam diperuntukkan, itu pun disendatkan dgn iklan yg panjang2.....jelas sekali, jajahan pemikiran dan sifat mementingkan keuntungan melalui media massa yg digalakkan oleh golongan barat terutama gol. illuminati amat berjaya di negara Malaysia...

saksikanlah matlamat mereka;

Rasulullah s.a.w. bersabda;" Sesungguhnya aku tinggalkan kamu dua perkara,yang sekiranya kamu berpegang teguh & mengikuti kedua2nya,nescaya kamu tidak akan sesat selama-lamanya iaitu al-qur'an dan sunnahku".


>>>moga kita tidak tergolong dr golongan yg lalai dan sesat... Berhibur itu tak salah, cuma kita mesti pandai memilihnya dan berpadalah.

0 comments:

Post a Comment

mencari???