cAt lOvEr$

**edisi khas buat 'mak angkat' nun disana,hehehe...

>>> doa kami senantiasa bersama kamu,'omei kata': rindulah, nnti ambik alih jage dier...
PROFILE:

name: omei bt. anja.
D.O.B: 2,2008
nickname: omei bucuk, 'kucing duit'.





~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
sejarah aku:
tragedi:
1,abang aku mati, tinggalah aku seekor diri brsama ibuku.
2,aku accident time 3bln, dr. kate, tiada harapan utk sembuh....huaaaaa.
tp sampai skrg, allah pjgkn umurku..alhamdulillah..dan sejak itu aku digelar 'kucing duit'
nikmat:
1,makku beranak lagi dan mak aku masih jage aku...tq mum:)

>mak aku baru beranak dlm 'wad' kt dapur lama blkg umah tuan aku.



> tolong jage adik2 baru, ader makne tau, bleh tumpang susu sekali...hheheee

kisah aku:)

3,2009:

*Aku beranak,3 ekor, semua betina,names: Miko, Chori,Opi...
*mulenye, aku seekor ibu yg caring tp sejak anak aku mati seekor demi seekor, aku 'futur'... jd aku serahkn Miko sebg anak angkat kpd 'mak cik Anggut' yg baru kematian semua anak2nya yg 4 ekor tuh akibat jangkitan cacing yang serius.
*aku pun kembali 'alone' , kekdg aku pegi ke lot sebelah umah aku, nk jumpe kwn lame...dier slalo nk visit aku kat umah tp tuan aku halau dier dgn penyapu lidi sbb dier suke 'siram' pokok tuan aku....tp bile aku pegi sana aku x jumpe jln balek umah, aku tunggu jer sesape ambik aku kat sana blek,lapar betul tak makan lunch pon.....huwaaaaaaaaaaa...

>>>dahlah rajin 'siram' pokok kt umah, pastu curi2 makan makanan kucing2 yg berhak mutlak plak tuh,eisk2...omei mmg tak mahir jln2 sbb dier jd 'kucing rumah' sejak accident hari tuh, matanya sentiasa kecik sblh & hingga kini masih under treatments.

110609,
*bergemakan azan subuh, aku selamat melahirkan 5 ekor anak,3 jantan,2 betina di 'wad' mak aku dlu.
msg2 x der name lg sbb sampai hari nih sume tak bukak mata lagi dan tak leh jalan, mrk lemah lagi, siang malam aku jage mrk....sehingga diriku sendiri tak terjaga.

*anak aku kali nie, dpt sakit mata agaknyer,saiz kecik sgt....berbeza dgn anak yg dulu......haaa,pasal Miko, aku dah 'wariskan' gelaranku kpd dier.

>>>segala nama, penceritaan atau observations kasar yang ade didlm kisah ini hanya secara kebetulan...'aku' merujuk kepada OMEI, seekor kucing.
>>>= saya:)







p/s: about Miko, coming soon on the next post,insyaAllah:p
















































0 comments:

Post a Comment

mencari???